torsdag 6 september 2012

Serieomgång 3, bänkpress


Visste sen innan att jag skulle väga över så brydde mig inte om det. Men vägde iaf in på 87,20kg och hade ungefär två timmar att äta och ladda på innan jag skulle tävla.

Värmningen kändes riktigt lätt och avslutade med två stycken 1or med långa stopp på 110kg. Båda satt i taket!

Lyft 1, 115kg
Kändes krångligt och tungt. Började direkt tveka på om jag skulle klara 118kg som vi redan innan bestämt att jag skulle ha i andra. (Distriktsrekord).

Lyft 2, 118kg
Började ladda direkt efter lyft 1 med hög musik i lurarna och en hel del energidryck. Satta mig ensam på en bänk och bara tänkte igenom hur lätt det skulle vara.
Tycker jag får upp en bra brygga när jag lägger mig men ser nu på filmen att jag tappar den direkt när jag får ut stången. Så blir att jobba på det!
Lyftet var iaf riktigt lätt och fick mycket mersmak så satte 122,5kg i sista vilket skulle innebära personligt tävlingsrekord.

Lyft 3, 122,5kg
Samma laddning som inför lyft 2 men utan känslan att det skulle vara tungt. Hade bestämt mig långt innan lyftet att det skulle gå, och det var precis att det gick men upp kom den! Nu är det bara att ladda (deffa) i 12 veckor till SM.  Juste.. Ska hinna med två DM innan också...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar