fredag 29 mars 2013

Har bestämt mig för att sluta med styrkelyft. Om det blir tillfälligt eller för gott får vi se men den typen av träning intresserar mig inte längre. Kommer satsa på byggning/af träning nu istället då detta känns roligare. Vet av erfarenhet att om jag inte tycker att ett träningssätt är roligt så kommer jag inte lyckas motivera mig nog mycket för att få de resultat jag vill. Sen finns det stor chans att jag även slänger in lite crossfit för footballens skull men det får vi se. Jag kommer självklart att fortsätta träna böj/bänk/mark men fokuset kommer inte ligga på 1rpm hela tiden längre.

Så! Jag och en kille som heter Pelle Mecs tränade tillsammans ett pass här i veckan och jäklar alltså! Den killen kommer bli farlig på fitness five eller rep power inom en snar framtid! Minns inte riktigt vad han sa men tror det var, 39 reps dips (med 15kg i bältet) 24st chins med 10kg i bältet, 32reps på kroppsvikten (80kg) i bänk, runt 30 på bicepscurlen och böjen minns jag inte.
Men som ni hör så är han en riktig talang! Helt okänt namn i fitness Sverige men jag garanterar att det inte kommer vara det efter hans första tävling! Otroligt motiverande att träna tillsammans med honom.

Mitt pass blev inget speciellt, dipsserien blev 20, 20, 20, 15, 15 totalt 90reps på 5 set. Mitt nästa mål nu är 100 reps på 5 set, efter det 110, sen 120 osv...
31st djupa dips är mitt rekord med en kroppsvikt på 94kg.



























Rep Power
För er som inte vet vad rep power är så är det en tävling som min sponsor MM Sports har gjort. Det är typ som fitness five fast där man får lägga ner stången/hoppa ner från ställningen och vila under den tid man har på sig. En annan skillnad är att man kör med extra vikt i dips och chins. Tävlingen består av 5 delmoment och dessa är, knäböj på 150% av kroppsvikten, bänkpress på 125% av kroppsvikten, dips med 15kg i bältet, chins med 10kg i bältet samt bicepscurl på 60% av kroppsvikten.
Vill ni läsa mer om rep power så är det bara att trycka på rubriken så kommer ni till deras hemsida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar