tisdag 13 augusti 2013

I söndags blev det ännu ett riktigt bra ryggpass! Har fått sån sjuk glöd för att träna rygg och ben, välbehövligt då jag i princip hela förra året hatade att träna just det! Igår måndag körde jag bröst och triceps och var svag som vanligt... Några 3or på 100 och 1or på 110, så pinsamt att jag blir frustrerad men bara att ge de några månader så är jag tillbaka! 
Jag började lite smått en diet igår och är precis hemkommen från cardio, blev 20min cykel och 20min crosstrainer. Något jag tänkt på är hur bra det är att ha proteinbars hemma under diet. Så fort sötsuget kommer fram eller när man snabbt behöver bli mätt och inte hinner laga något är det perfekt att kasta i sig en bar. Jag är ett extremt fan av bars och har testat de flesta. Några som jag gillat är gymvaruhusets banan/choklad och dalblads blåbär, sen självklart Oh Yeah barsen men de är inte direkt dietvänliga. Men! De barsen som jag gillat bäst om man väger in smak, mättnad och pris så är det överlägset Body Science Protein Meal! Kokossmaken spelar i en annan liga än alla andra bars, tveksamt om det är en 200 eller 500kcal bar om man tänker smak! Sen finns det ett gäng till jag gillar, banan/choklad, jordgubb/citron, äpple/kanel och hallon/lakrits är även de ruggigt goda! Sen mättar dessa bars riktigt bra, inte lika mastiga som Diet Meal (Body Science) men verkligen mättande nog för en såpass liten bar.(55g) 
Så om ni är på diet eller bara vill ha något nyttigt och gott för sötsuget så surfa in på http://www.mmsports.se/Body-Science-Protein-Meal.html och beställ hem ett gäng! (Glöm för allt i världen inte att beställa kokos!)

Your Mind Sets The Rules, Not Your Body
- Kevin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar