lördag 5 januari 2013

Tänkte skriva lite om vilka kosttillskott jag föredrar och som jag kommer använda mig av under dieten.
(varje rubrik är en länk till den produkten jag rekommenderar)


Omega-3
Jag tycker inte om fisk, vem fan gör det? Skämt åsido men om man som jag äter väldigt lite fisk så är ett tillskott av omega-3 kapslar att föredra. Hälsoeffekterna av omega-3 är enorma och ni kan väldigt enkelt själva läsa om dem om ni söker på internet. Jag föredrar body science omega-3 tillskott från deras Wellness Series.




Multivitamin
Det är inte alltid nödvändigt att inta multivitamintillskott men om man äter en väldigt ensidig kost, som det lätt kan bli under en diet, så är det ett billigt sätt att lösa sin brist på vitaminer.
Jag föredrar mivi total plus från Hela Pharma.




Kreatin
Är det tillskottet som har mest bevis från forskning bakom sig. Jag personligen föredrar kreatin monohydrat, jag upplever ett tryck och pump av vatteninlagringen som enbart känns positivt.
För er som vill läsa mer om kreatin så kan ni göra det här.
Vassleprotein
Body Science Whey100%   Fightline Pure Shake
Kan med fördel intas när som helst under dygnet för ett extra proteintillskott. Under dieten dricker jag oftast 3 drinkar om dagen. 2st direkt efter träning och en senare på kvällen när jag börjar bli sötsugen. Favoritsmakerna är blåbär och päron/vanilj hos Body Science och tveklöst strawberry/raspberry hos Fightline.



Kasein
Dricker jag som sista måltid innan jag lägger mig. Kasein tas upp långsammare än vassle och är därför mer fördelaktigt än vassle innan läggdags. Kasein går självklart lika bra att dricka när som helst under dagen.
Kasein använder jag också när jag vill göra ett så kallat "fluff".
Min favorit bland kaseinsorterna är Body Science egna kasein, i smaken blåbär eller jordgubb.

BCAA
BCAA dricker jag under min morgoncardio och även under mitt pass senare på dagen. BCAA är även det enda som jag stoppar i mig innan/under min morgoncardio.
Vill ni läsa mer om fördelarna med BCAA samt fördelarna att träna med endast BCAA i sig under en fastaperiod (tex morgonen innan första måltiden) så kan ni läsa Martin Berkhans (killen bakom sidan leangains.com) artikel om det här.
En prisvärd favorit av BCAA är Body Science BCAA XX i smaken lemon/lime

Fettförbrännare
Jacked Ripped Caps  Ripped Fuel 5X
Ibland väljer jag att använda mig av fettförbrännare och under den här dieten har jag tänkt testa Jacked Ripped Caps och se om det är något för mig. En gammal favorit som verkligen drar igång värmen i kroppen är Ripped Fuel 5X från Twinlab.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar